Summa sidvisningar

fredag 17 december 2010

Det är bara att räkna...

Är så trött på en av mina kollegor. Hon har sedan den dagen jag gifte mig, en månad sen, frågat mig fyra gånger om jag är med barn. Hon har även frågat, ett antal gånger, om det inte är dags att skaffa barn snart.

Jag hatar den frågan. Vad är det som är så svårt att begripa, för vissa är det inte bara att skaffa. Alla kanske inte heller vill ha barn. Begriper hon inte att hon inte har något med det att göra?

Jag tröttnade i går. Trots att hon inte har något med det att göra, det är privat. Jag sa till henne att vissa inte bara kan skaffa barn. Att det krävs lite jobb för att fixa det och att jag är en av dem. Vad säger hon då? Jo, då börjar hon förklara hur jag ska räkna för att hitta min fertila period. Att hittar jag den så är det inga problem.

Vad är det hon inte förstår? Jag kan inte få barn genom att räkna dagar! Jag kanske inte ens kan trots att vi gör IVF. Vad var det i det jag sa som hon inte begrep?

Varför kan inte folk bara sluta fråga? Vad hände med integriteten och det privata? Vad hände med respekt och finkänsligheten?

Jag blir så less och arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar